KALİTE POLİTİKAMIZ
Çalışanlarımıza ve hizmet kullanıcılarımıza kaliteli, her alan için eğitim gerekliliğine inanan, her ortamda saygı duyan, mevcut kaynakları etkin ve verimli kullanan, sürekli iyileşmeyi ilke edinen, memnuniyeti hedef kılan, ekip ruhunu taşıyan karşılıklı sevgi, saygı ve işbirliği içindeki yönetim anlayışımız ile güler yüzlü hizmet sunmaktayız.
Bu anlamda;
Hasta ve Hasta yakını ile anlaşmalı kurumların beklenti ve isteklerini ölçmek ve memnuniyetlerini sürekli iyileştirmek için süreçler belirlenir. Bu süreçlerin performanslarını ölçen iyileştirme faaliyetleri planlanır.
Kurumumuzda Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları tüm birimler ve tüm çalışanlar tarafından yürütülmesi gereken bir faaliyet olarak kabul edilmektedir. Bu doğrultuda, tüm çalışanların Kalite Yönetimi ve kalite iyileştirmeleri konularında bilgi sahibi olmaları için sürekli eğitimler düzenlenerek uygulanır. Çalışanların kalite çalışmalarına katılımı teşvik edilir.
Hizmet kalitesinin iyileştirilmesi için tüm çalışanlarımız etkin bir performans göstererek daha hızlı, daha ekonomik ve daha kaliteli hizmet temin edilir.
Çağdaş ve gelişmiş teknoloji kullanılarak hızlı ve doğru tanı ile tedaviyi gerçekleştirmek hedeflenir. Özel Mersin Forum Yaşam Hastanesi Kalite Yönetim Sistemi, şartlarına uygun şekilde çalışarak sistemin sürekli iyileştirilmesini sağlamak, başta üst yönetim olmak üzere, tüm çalışanların sorumluluğundadır.
Kalite Yönetim Sistemi
Hastanemiz kalite, hasta ve çalışan güvenliği izleme ve ölçme çalışmaları ve sürekli iyileştirmedeki çalışmalarına devam etmektedir. Tüm bu çalışmaların yanında hastanemiz uluslararası hizmet kalitesi standartlarını takip etmekte, hizmet sunumunu daha da iyiye götürmeyi hedeflemektedir. Uluslararası standartların referans alındığı ve Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Sağlıkta Kalite, Akreditasyon ve Çalışan Hakları Daire Başkanlığının hazırladığı Sağlıkta Kalite Standartları Rehberi referans kabul edilmektedir.
Kalite Yönetim Sisteminin Faydaları:
Kalite Yönetim Prensipleri
Hasta Odaklılık
Kuruluşlar mevcut ve gelecekteki hastaların ihtiyaçlarını anlamalı, hasta şartlarına uymalı ve hastanın beklentilerini de aşmak için çabalamalıdır.
Liderlik
Liderler, kuruluşun amacını ve yönünü belirlerler. Kuruluşun amaçlarının başarılması için kişilerin katılımını sağlayacak ortam oluşturulmalıdır.
Kişilerin Katılımı
Çalışanlar bir kuruluşun temelidir. Çalışmalara tam olarak dahil edilmeleri kendi yeteneklerini kuruluşun yararına kullanmalarını sağlar.
Proses Yaklaşımı
Uygun kaynaklar ve faaliyetler bir proses olarak yönetilirse istenilen sonuçlara daha etkin olarak ulaşılabilir.
Yönetimde Sistem Yaklaşımı
Belirli bir amaç için birbiriyle ilişkili proseslerin oluşturulduğu sistemin belirlenmesi, anlaşılması, yönetimi kuruluşun etkinliğini ve verimliliğini arttırır.
Sürekli İyileştirme
Sürekli iyileştirme kuruluşun en kalıcı amacı olmalıdır.
Karar Vermede Gerçekçi Yaklaşım
Etkin karar verme, verilerin ve bilgilerin analizine bağlıdır.
Karşılıklı Yarara Dayalı Tedarikçi İlişkileri
Kuruluş ve tedarikçileri birbirinden bağımsız olmalarına rağmen karşılıklı faydaya dayanan ilişki değer yaratır.Kuruluşlarda büyük bir rekabet gücü ve üstünlük sağlayan Toplam Kalite Yönetimi yukarıda sayılan ilkeler benimsenip uygulandığı takdirde kuruluşta dinamizmin ve gelişimin sağlanmasında başarılı olur.
KALİTE BİRİMİ
Kalite Yönetim Ekibi kurulmuştur. Ekipte Başhekim, Kalite Direktörü, Başhemşire, Enfeksiyon Hemşiresi, Eczacı, Ameliyathane/ Anestezi Sorumlu Teknikeri bulunmaktadır.
KALİTE BİRİMİ ÇALIŞMALARI
SAĞLIKTA KALİTE STANDARTLARI KAPSAMINDA OLUŞTURULAN KOMİTE VE EKİPLER
Komiteler
Ekipler